ستاد نماز جمعه بخش جعفرآباد..

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیم از خدا، کلید هر حکمتی است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

930517- نمار جمعه جعفریه
نویسنده : جعفریه
تاریخ : 93/5/17:: 7:4 عصر

خطبه اول            جهت دانلود فایل صوتی خطبه ها کلیلک نمایید.

حجه الاسلام و المسلمین دهقانی، امام جمعه جعفرآباد در خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه جعفریه ضمن سفارش به تقوای الهی، با استناد به آیه 8 سوره مؤمنون، امانتداری و رعایت عهد و پیمان را از سفارشات دینی دانست و گفت: تمام نعمت های خداوندی و اموال و فرزندان و امامت نیز از امانت های الهی است که باید نسبت به حفظ صحیح آن دقت داشته باشیم.

امام جمعه جعفریه همچنین با اشاره به روایتی از امام باقر علیه السلام، ادای امانت، عهد و پیمان و نیکی به پدر و مادر را وظیفه هر فرد دانست و گفت: رعایت این سه مورد درخواست اکید خداوند است و در هیچ شرایطی تکلیف از فرد ساقط نمی شود حتی اگر طرف مقابل فاجر و فاسد باشد و اگر این موارد در جامعه رعایت شود بسیاری از معظلات اجتماعی رفع خواهد شد.

وی در ادامه با استناد به روایتی از رسول اکرم(ص) خیانت به امانت را خروج از دین توصیف کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند اگر کسی عمر خود را به پایان ببرد درحالی که به امانت خیانت کرده باشد به دین اسلام دنیا را ترک نکرده است. و روز قیامت نیز خدا را ملاقات می کند درحالی که خداوند از ازو غضبناک است.

 

خطبه دوم                                                   

خطیب جمعه جعفرآباد در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه در مسجد جامع جعفریه، 17 مرداد، روز خبرنگار را تبریک گفت و افزود: خبرنگاران ما در جبهه خبرنگاری اگر مخلصانه به وظیفه خود عمل کنند، به عنوان کسانی که در خط مقدم مبارزه بوده و عنوان جهاد فی سبیل الله بوده به کار آنان اطلاق می شود.

حجه الاسلام دهقانی، امانت داری ، اخلاص را از اخلاق خبرنگاری دانست و گفت: اگر خبرنگاران ما با تقوا و آزادمرد باشند می توانند به عنوان پل ارتباطی خوبی بین مردم و مسولین بوده و مشکلات و درد دل مردم را همانگونه که هست به گوش مسولین برسانند.

امام جمعه جعفریه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ سی روزه غزه، اکثر شهیدان این جنگ نابرابر را کودک عنوان کرد و گفت: با توجه به جنایات جنگی اسرائیل در غزه، مردم غزه با مقاومت و ضربه های سنگینی که به صهیونیست ها وارد کردند اسرائیل را وادار به عقب نشینی و آتش بس کردند و اگر این جنگ دوباره آغاز شود، ثابت شد ادعای رژیم صهیونیستی به عنوان چهارمین ارتش جهان و گنبد آهنین پوچ بوده و این ارتش ضربه پذیر بوده و رو به سراشیبی و سقوط است.

حجه الاسلام دهقانی همچنین با اشاره به خیانت برخی کشورهای عربی، حرکت مفتی عربستان در تحریم کمک به مردم مظلوم غزه را محکوم کرد و بیان کرد: مرگ بر آن مفتی باد در زمانی که فریاد مظلومیت ملت مسلمانی بلند است، کمک انسانی به این مردم مظلوم را تحریم می کندژ.

امام جمعه جعفریه با اشاره به 23 مرداد، روز مقاومت اسلامی و جنگ 33 روزه را گرامی داشت و گفت: هر بار که اسرائیل سعی کرده که ملت مظلوم فلسطین و لبنان را تحت فشار قرار دهد در انتها مأیوس و ناکام شده است.

 



کلمات کلیدی :