ستاد نماز جمعه بخش جعفرآباد..

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حکمت با شهوت در یک دل جای نمی گیرد . [امام علی علیه السلام]

930510 نماز جمعه جعفریه
نویسنده : جعفریه
تاریخ : 93/5/11:: 9:45 صبح


خطبه اول           جهت دانلود صوتی خطبه ها کلیک کنید.

حجه السلام و المسلمین دهقانی خطیب جمعه جعفرآباد، در نماز عبادی سیاسی جعفریه ضمن سفارش به تقوای الهی، با اشاره به روایتی از امیر المومنین، خوف و رجاء را لازمه کار پرهیز کاران عنوان کرد و افزود: انسان پرهیز کار و با تقوا همیشه در خوف و رجاء به سر می برد و همیشه آمادگی سفر به آخرت را دارد و اگر حیات او ادامه پیدا کرد نیز از فضل و رحمت خداوند دانسته که روزی بیشتر زندگی کرده تا به ثواب خود بیافزاید.

امام جمعه جعفریه، فکر و نیت مومن را خیر و سازنده دانست و گفت: دل انسان یا جای خداوند است یا جای شیطان، که مومن همواره یاد خدا را همواره در دل خود زنده نگه می دارد و از غفلت پرهیز می کند، و یکی از راههای غفلت زدایی نماز اول وقت است.

ستاد نماز جمعه جعفریه

حجه الاسلام دهقانی همچنین تغافل را مقابل غفلت و در امر تربیت عملی پسندیده عنوان کرد و گفت:والدین در تربیت فرزندان باید برخی کارهایی ناشایست قابل اغماض آنان را، با نادیده گرفتن از روی آگاهی، از ورود زندگی به تلخی جلوگیری کند

وی همچنین با استناد به آیه 35 سوره نساء، انتخاب حکمیت از داخل خانواده در اختلافات خانوادگی را از دستورات اسلامی دانست و گفت:  خانواده در مسائل و اختلافات خانوادگی باید ضمن احساس مسولیت و تلاش برای رفع مشکل، باید با حل این اختلافات در داخل خانواده از ورود این مسائل به دادگاه و پاسگاه جلوگیری شود که خود باعث برخی مسائل و مشکلات جدیدتری در خانواده ها خواهد شد.

خطبه دوم

خطیب جمعه جعفریه در خطبه دوم نماز جمعه جعفرآباد در مسجد جامع جعفریه نیز ضمن سفارش به تقوای الهی، نسبت به حفظ دستاورد های معنوی ماه مبارک رمضان در دیگر ماههای سال تأکید کرد.

حجه الاسلام دهقانی در ادامه تخریب بقاع متبرکه بقیع در هشتم شوال در هشتادو یک سال قبل را محکوم کرد و گفت: بدعتی که وهابیت در دین گذاشت همچنان در برخی کشورها ادامه دارد و کشتار و تخریب های بسیاری انجام داده اند.

ستاد نماز جمعه جعفریه

امام جمعه جعفرآباد، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بمباران اتمی ‍‍ژاپن توسط آمریکا، آمریکا را متهم اصلی ساخت و استفاده از بمب هسته ای توصیف کرد و گفت: متأسفانه امروز این متهم اصلی در مقام قضاوت، ایران را متهم به ساخت بمب هسته ای می کند در حالی که به فتوای مقام معظم رهبری ساخت و نگاه داری این نوع بمب حرام اعلام شده و ایران هیچ قصدی برای رسیدن به آن ندارد.

حجه الاسلام دهقانی همچنین با اشاره به کشتار صهیونیست ها و وهابیون تکفیری، این عمل آنان را نسل کشی دانست و گفت: این جنایت کاران در حتی به زنان و کودکان رحم نکرده و به راحتی مسلمانان را به جان همدیگر انداخته تا با کمترین هزینه به خواست های کثیف خود برسند.




کلمات کلیدی :