ستاد نماز جمعه بخش جعفرآباد..

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نادانى بود به دنیا آرمیدن و ناپایدارى آن را دیدن و کوتاهى در کار نیک با یقین به پاداش آن زیان است ، و اطمینان به هر کس پیش از آزمودن او ، کار مردم ناتوان . [نهج البلاغه]

930503 نمازجمعه
نویسنده : جعفریه
تاریخ : 93/5/4:: 11:45 صبح

خطبه اول

حجه الاسلام والمسلمین دهقانی، خطیب جمعه جعفریه در خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه جعفریه ضمن سفارش به تقوای الهی، با اشاره به روزهای آخر ماه مبارک رمضان نسبت به حفظ دستاوردهای ماه ضیافت الهی تأکید و ادامه داد: در سیره اهل بیت هم نسبت به استقبال و هم نسبت به خروج از ماه مبارک رمضان برنامه  و توصیه هایی شده است که دعای 45 صحیفه سجادیه امام سجاد علیه السلام از جمله برنامه و نیایش های خدا پایان این میهمانی الهی است.

ستاد نماز جمعه جعفریه

امام جمعه جعفریه همچنین ضمن قرائت قسمتی از این دعای شریف، روزده داری، شب زنده داری و عبادات در ماه مبارک رمضان را توفیقاتی که خداوند به بندگانش ارزانی داشته  دانست و افزود: برخی به خاطر جهل  و عدم شناختی که گرفتار آن هستند ، ماه رمضان با سایر ماهها در نزد آنان یکسان است که به فرموده امام سجاد علیه السلام این افراد جزء اشقیاء هستند و هیچ بهره ای از برکات این ماه نمی برند.

وی ادامه داد: باید خداوند بزرگ را به خاطر این توفیقات بزرگ شاکر باشیم و نسبت به کوتاهی هایی که در این ماه داشته ایم ، ازخداوند طلب بخشش کرده و با اعتراف به فرصت هایی که ضایع شده از جان و دل اعلام ندامت کنیم و به رحمت خداوند امیدوار باشیم.

حجه الاسلام دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سبک زندگی اسلامی، طلاق را در اسلام بسیار مضموم و قبیح دانست و افزود: پدران و مادران در اختلافات خانوادگی سعی بر ایجاد دوستی و رفع کدورت داشته باشند نه اینکه با دامن زدن به اختلاف، به از هم پاشیده شدن خانواده ای کمک کنند.

امام جمعه جعفریه افزود: مشکلات خانوادگی باید قبل از ورود به شورای حل اختلاف و دادگاه خانواده حل شود تا بنیان خانواده دچار سستی نگردد.

خطبه دوم

خطیب جمعه جعفریه در خطبه دوم نمازعبادی سیاسی جمعه جعفریه در محل مسجد جامع جعفریه، با اشاره به نحوه استحلال ماه، روئیت ماه در غروب روز یکشنبه را بعید دانست و گفت: غروب ماه در روز یکشنبه یک دقیقه بعد از غروب آفتاب است که این امر کار روئیت حلال ماه را با مشکل روبرو خواهد کرد و مگر اینکه قبل از غروب آفتاب روئیت انجام شود و درغیر اینصورت بعد ازغروب به هیچ وجه قابل روئیت نخواهد بود. 

وی افزود: ممکن است فتوای برخی مراجع بر یکی بودن افق ها باشد که در اینصورت می شود اگر در روز یکشنبه حلال ماه در کشورهای دیگر روئیت گردد طبق فتوای مرجعی که بر یکی بودن افق ها حکم کرده می توان دوشنبه را به عنوان عید برای مقلیدن همان مرجع دانست.

ستاد نماز جمعه جعفریه

حجه الاسلام دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از حضور با شکوه مردم بخش جعفرآباد در راهپیمایی روز جهانی قدس، جنایات اسرائیل در غزه را محکوم کرد و گفت: ما با صدای بلند اعلام می داریم که از اسرائیل و استکبار جهانی بیزاریم و فلسطین را در رسیدن به اهداف خود یاری خواهیم کرد.

وی همچنین سکوت مجامع بین المللی به خصوص شورای امنیت را در قبال جنایات اسرائیل در فلسطین اشغالی محکوم کرد و گفت: کشورهای غربی که اداعای حمایت از حقوق بشر را فریاد می زنند کجایند که ببینند در غزه چه جنایات ضد بشری اتفاق می افتد ، بلکه خود نیز به این جنایات دامن می زنند و در مجامع بین المللی فریاد حقوق بشر سرداده و از این حربه بر ضد کشورهای استقلال طلب استفاده می کنند تا فریاد آزادی خواهی آنان را سرکوب کنند.

 



کلمات کلیدی :