ستاد نماز جمعه بخش جعفرآباد..

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

[ او را گفتند : چگونه بر هماوردان پیروز گشتى ؟ فرمود : ] کسى را ندیدم جز که مرا بر خود یارى مى‏داد . [ و اشارت بدین مى‏فرماید که بیم من در دل او مى‏افتاد . ] [نهج البلاغه]

930427 نماز جمعه جعفریه
نویسنده : جعفریه
تاریخ : 93/4/29:: 8:7 صبح


خطبه اول          جهت دانلود صوتی خطبه ها کلیک کنید.

حجه الاسلام والمسلمین دهقانی، خطیب جمعه جعفریه، در نماز عبادی سیاسی جمعه جعفریه، ضمن سفارش به تقوای الهی، شهادت امام اول شیعیان را تسلیت گفت و افزود: امیدوراریم که در‌آستانه شب قدر و شهادت امیر المومنین بتوانیم اهمیت این ایام را درک کرده و اهل تقوا و پرهیزگاری باشیم.

امام جمعه جعفریه همچنین با قرائت قسمتی از وصیت نامه امام علی علیه السلام به فرزندان خود،  نسبت به توجه به آخرت و ترک دنیا طلبی تأکید کرد و گفت: همیشه حق را بگویید اگر چه به ضرر شما باشد ، مظلوم را یاری کنید و از ظالم روی گردانید که این برای شما بهتر است. یتیمان را دریابید و حقوق همسایگان را رعایت کنید.

ستاد نماز جمعه جعفریه

موسس مدارس علمیه امام رضا و حضرت معصومه علیهما السلام در قسمت دیگری از وصیت نامه امام علی علیه السلام، مردم را به قرآن و رعایت حقوق آن دعوت کرد و افزود:در ماه رمضان نباد با سرگرم شدن به سریال های تلوزیونی نماز اول وقت را از دست بدهیم و با جهاد در مال و جان و زبان خود سعی در ایجاد الفت و دوستی در جامعه اسلامی داشته باشیم و از تفرقه پرهیز کنیم.

وی در ادامه نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد گفت: امر به معروف و نهی از منکر سفارش مولا امیرالمومنین علیه السلام است و اگر این فریضه واجب در جامعه رواج پیدا کند، بسیاری از معضلات جامعه رفع خواهد شد و در غیر اینصورت اشرار بر جامعه مسلط خواهند شد که نمونه آن کشور همسایه عراق است که گرفتار اشرار شده اند و کسی به فریاد آنان نمی رسد.

خطیب جمعه جعفریه در ادامه امام علی علیه السلام را قربانی عدالت توصیف کرد و گفت: امیر المومنین نسبت به اجرای عدالت بسیار اهمیت می دادند و حتی بعد از ضربت خوردن نیز به فرزاندان ابوطالب فرمودند که من فقط یک ضربه خوردم و شما هم نباید بیش از یک ظربه به قاتل من بزنید که این نشان از عدالت علی علیه السلام دارد.

حجه الاسلام دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سبک زندگی اسلامی، یکی از حقوقی که خداوند به زنان قرار داده را مهریه عنوان کرد و افزود: مهریه به عنوان حقی است که شوهر باید به زن به عنوان راستگویی، مهربانی و محبت پرداخت کند که در این موضوع نیز باید حد نگه داشته شده و زیاده روی در آن نباشد که موجب اختلاف خواهد شد. و مردان نیزنباید از کم بودن مهریه به عنوان سوء استفاده و فشار بر زنان استفاده کنند. و از مهریه به عنوان ابزاری برای جدایی و اختلاف استفاده نشود.

خطبه دوم

خطیب جمعه جعفریه در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه جعفریه ، شب قدر را بهترین شب و ساعات سال عنوان کرد و افزود: شب قدر شبی است که قرآن، معجزه الهی نازل شده و ملائکه به زمین می آیند، و ما هم باید در این فرصت پیش آمده، با حضور در بهترین مکانهای روی زمین که همان مساجد است، از خان گسترده الهی مناسبترین استفاده را کرده تا پرونده اعمال ما نیز به تأیید امام زمان (عج) برسد.

ستاد نماز جمعه جعفریه

حجه الاسلام دهقانی اتصاب آقای خاکدامن به عنواپشان شهردار جدید جعفریه تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد تا شهرداری جعفریه با پشتیبانی مردم بتواند منشأ خیری برای مردم جعفریه باشد.

امام جمعه جعفریه در ادامه ضمن تبریک 26 تیر، سالروز تأسیس شورای نگهبان، این شورا را حافظ اسلامیت و جمهوریت نظام توصیف کرد و افزود: حقوقدانان شورای نگهبان مصوبات را از نظر جمهوریت و فقهای شورا نیز این مصوبات را از نظر اسلامی بودن بررسی کرده تا هیچ گونه خللی در آن وارد نشود.

ستاد نماز جمعه جعفریه

حجه السلام دهقانی در ادامه با اشاره به تحولات فلسطین و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز قدس را روز اعلام انزجار مردم مسلمان از ظلم و ستم بر علیه مظلومان جهان و به خصوص فلسطین دانست و گفت: مردم با حضور پرشور در صحنه و فریادهای خود، وحشیگری های صهیونیست غاصب را محکوم کرده و انزجار خود را از استکبار جهانی نشان دهند.




کلمات کلیدی :