ستاد نماز جمعه بخش جعفرآباد..

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بارالها ! ... ای نهایت آرزوی آرزومندان !ای نهایت درخواستِ درخواست کنندگان ! ای غایت خواسته خواستاران ! ای والاترین رغبتِ راغبان ! ... فروتنی ام برای تو ودرخواستم از توست و مویه و زاری ام به سوی توست . [.امام سجّاد علیه السلام]

حجه الاسلام و المسلمین دهقانی، امام جمعه جعفریه ضمن سفارش به تقوای الهی، شهادت امام جواد علیه السلام را تسلیت گفت و افزود: اگر می خواهیم در دنیا و آخرت سربلند باشیم باید ائمه معصومین و بزرگان دینی را به عنوان الگو و راهنمای عملی خود قرار دهیم.

خطیب جمعه جعفریه در مسجد جامع علی ابن ابی طالب علیه السلام جعفریه با اشاره به سالروز ازدواج امام علی علیه السلام با حضرت زهرا سلام الله علیها، ازدواج را سنت الهی معرفی کرد و افزود: سعی کنیم مراسم ازدواج را به صورت ساده و به دور از گناه و موسیقی های حرام برگزار نماییم و عاملی برای ترویج سنت های غلط در جامعه نباشیم.

حجه الاسلام دهقانی در ادامه نسبت به انجام ازدواج به هنگام تأکید کرد و گفت: در ازدواج ها بایستی شرایط روحی و جسمی جوانان را در نظر بگیریم و قبل از کسب آمادگی لازم نسبت به ازدواج اقدام نکنیم و همچنین نباید به هر دلیلی ازدواج ها را از زمان به دست آمدن شرایط به تأخیر اندازیم.

وی هم کفو بودن را از شرایط لازم ازدواج دانست و افزود: طبق دستورات اسلامی در ازدواج بایستی آسانگیر باشیم و از تجملات و هزینه های اضافی پرهیز نماییم که از جمله آن تهیه جهازیه به اندازه و در حد توان و عرف اسلامی باشد.

امام جمعه جعفریه همچنین تعیین مهریه های بسیار بالا را مذموم دانست و افزود: شنیده شده است برخی مبالغ بالای چند صد هزار تومان و حتی میلیونی بابت چند ساعت اجاره لباس عروس پرداخت می کنند که این موضوع به دور از سنت پیامبر(ص) است.

حجه الاسلام دهقانی، امام جمعه جعفریه، با اشاره به ارائه بسته جدید ارزی از طرف بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد تا دولت محترم با تغییرات در برخی برنامه ها و سیاسیت های اقتصادی ضمن نظارت بیشتر بر بازار، وضعیت اقتصادی کشور را به ثبات برساند.

 



کلمات کلیدی :