ستاد نماز جمعه بخش جعفرآباد..

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برادرانِ در راه خدای متعال، دوستی شان می پاید ؛زیرا سبب آن، پاینده است . [امام علی علیه السلام]

 

حجه السلام دهقانی(دام عزه) امام جمعه جعفریه در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه جعفریه ضمن سفارش به تقوای الهی ابراز امیدواری کرد خداوند انسان ها را از لغزش ها و نفس عماره حفظ نماید.

امام جمعه جعفریه در ادامه خطبه هفته قبل راجع به دعای مکارم الاخلاق امام سجاد علیه السلام نسبت به دوری از خصلت های ناپسند تأکید و افزود: طبق دعای مکارم الاخلاق امام سجاد علیه السلام، خلاص شدن از خصلت های ناپسند، نقص های معنوی و دشمنی دشمنان را از خداوند درخواست نماییم تا از آفت های دین در امان باشیم.

خطیب جمعه جعفریه در مسجد جامع علی ابن ابی علیه السلام جعفریه، قطع رحم را ناپسند دانست و تصریح کرد: سعی کنیم با حسن معاشرت، حتی با خویشاوندانی که قطع رحم کرده اند نیز صله رحم نماییم و هیچ گاه در صدد جبران رفتار های بد خویشان نسبت به خود نباشیم.

حجه الاسلام دهقانی در خطبه دوم نماز جمعه جعفریه ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و روز دختر، نسبت به تربیت صحیح اسلامی دختران تأکید کرد و افزود : شأن و منزلت دختران در جامعه اسلامی بسیار بالاست و الگویی مثل حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها باید به دختران معرفی شود تا بتوانیم با فرهنگ سازی از معنویات این بانوی گرامی در تربیت صحیح دختران استفاده نماییم.

خطیب جمعه جعفریه دهه کرامت را دهه برکت برای بخش جعفرآباد توصیف کرد و افزود: باید نعمت وجودی این بانوی کرامت در قم را قدر بدانیم و سجده شکر به جا آوریم.

امام جمعه جعفریه با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان در 26 تیرماه به دستور امام راحل، شورای نگهبان را مایه اطمینان نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: شورای نگهبان به جهت وظیفه حیاتی و حساس خود در پاسداشت آرمان های نظام و انقلاب، همواره مورد دشمنی دشمنان ایران اسلامی بوده است.

حجه الاسلام دهقانی، امام جمعه جعفریه با اشاره به گرمای تابستان و شرایط کمبود آب و برق، نسبت به صرفه جویی در منابع تأکید کرد و گفت: برای عبور از این وضعیت لازم است که صرفه جویی و مصرف بهینه آب و برق را در دستور کار خانواده ها قرار داده و به عنوان یک فرهنگ به فرزندان خود آموزش دهیم.

امام جمعه جعفریه همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، جنگ اقتصادی را در دستور کار دشمنان دانست و افزود: امروز همدلی مردم با مسئولین و روحیه انقلابی مسئولین همراه با سبک زندگی اسلامی و حمایت از کالای ایرانی می تواند راهگشای مشکلات شده و نقشه دشمنان را بر آب کند.

وی افزود : مسئولین با خدمت صادقانه باید به مردم ثابت کنند که نظام در خدمت مردم است.

خطیب جمعه جعفریه سوء استفاده کنندگان از وضعیت موجود اقتصادی در جهت مختل کردن بازار و آسیب رساندن به اقتصاد را مفسد فی الارض دانست و گفت: دولت باید تدبیری بیاندیشد تا برخورد با مفسدان اقتصادی و هدایت پول های سرگردان به سمت تولید، از نابسامانی اقتصادی جلوگیری نماید.

حجه الاسلام دهقانی سفر نماینده رهبری به روسیه را مهم ارزیابی کرد و گفت: اگر با تحلیل سیاسی به موضوع سفر ولایتی به روسیه نگاه کنیم متوجه خواهیم  شد که با در پیش بودن دو سفر مهم از رژیم صهیونیستی و آمریکا به روسیه در جهت تضعیف جبهه مقاومت در سوریه، با این تدبیر از این اختلال پیشگیری خواهد شد.

 



کلمات کلیدی :