ستاد نماز جمعه بخش جعفرآباد..

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر کس نیکو بپرسد، بداند [و] هرکس بداند، نیکو بپرسد . [امام علی علیه السلام]

بسمه تعالی
حجه الاسلام والمسلمین دهقانی، امام جمعه جعفریه در مسجد جامع علی ابن ابی طالب علیه السالم جعفریه، ضمن سفارش به تقوای الهی از خداوند متعال حفظ از لغزش ها و هوای نفس را خواستار شد.
امام جمعه جعفریه در ادامه خطبه هفته گذشته پیرامون دعای بیست صحیفه سجادیه امام سجاد علیه السلام، درخواست بخشش گناهان از طرف ائمه معصومین ع را آموزشی برای ما عنوان کرد و افزود: ما از رفتار و دعاهای ائمه درس های بسیاری میگیریم و از جمله آن بیداری و استفاده بهینه از لحظات عمرمان است.
خطیب جمعه جعفریه همچنین عزت اجتماعی را نیازمند ذلت درونی در مقابل خداوند دانست و گفت: گاهی اوقات فردی که دارای عزت اجتماعی یا مقامی است خود را از دیگران برتر فرض می کند و رفتاری متکبرانه و مغرورانه در جامعه انجام می دهد.
حجه الاسلام دهقانی محاسبه نفس را از جمله راههای رشد معنوی انسان نام برد و گفت: انسان باید مسیر و برنامه ای را دنبال کند که هر روز رشد معنوی داشته باشد و در این راه لحظه لحظه عمر خود استفاده کند تا از دامهای شیطان دور شود.
وی افزود: مرگ بهتر از این است که مورد غضب الهی قرار گیریم و برای ما بهتر است که قبل از اینکه مورد غضب الهی باشیم یا گناه کار شویم این دنیا را ترک کنیم.

حجه الاسلام دهقانی، امام جمعه جعفریه در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه جعفریه ضمن سفارش به تقوای الهی، ابراز امیدواری کرد که خداوند توفیق تقوا و اخلاق خوب عنایت نماید.
خطیب جمعه جعفریه با اشاره به در پیش بودن 25 شوال سالروز شهادت امام صادق علیه السلام را از مصائب بزرگ شیعیان توصیف و تصریح کرد: امام صادق علیه السلام به عنوان شیخ الائمه نامیده شده و بیشترین عمر را در میان دیگر ائمه علیه السلام داشته و در این مدت مورد آزار و اذیت بسیاری توسط حکومت وقت قرار گرفت.

امام جمعه جعفریه با اشاره به 21 تیرماه روز ملی حجاب و عفاف، به آتش کشیدن مسجد گوهر شاد توسط رژیم شاهنشاهی در سال 1314 را محکوم کرد و گفت: حجاب محدودیت نیست، بلکه حفظ حریم زنان در جامعه است و رعایت حجاب یکی از راههای جلوگیری از نفوذ دشمان است که بایستی در این زمینه فرهنگ سازی بیشتری کنیم.
وی افزود: خداوند را شاکر هستییم که در بخش جعفرآباد معضل عدم رعایت حجاب وجود ندارد و بایستی همچنان از این واجب الهی حراست شود.
خطیب جمعه جعفریه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام (ره) ایجاد فشار اقتصادی، روانی و عملی را از برنامه های دشمنان برای رویگردانی مردم از نظام و انقلاب دانست و گفت: امروز مشکلاتی از قبیل گرانی گریبانگیر جامعه است و گفت امیدوارم که مسئولین مربوطه هر چه زودتر فکر چاره ای باشند و در عین حال از بزرگنمایی برخی مشکلات که جزو برنامه دشمن جهت ایجاد ناامیدی است پرهیز کنیم.
حجه السلام دهقانی اشرافی گری را آفتی برای کشور و اسلام دانست و افزود: همدلی و همراهی مردم و مسئولین و خدمت صادقانه مسئولین از نمونه راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی در وضعیت تحریم است.
امام جمعه جعفریه همچنین از تحویل پیش از موعد پروژه لوله گذاری آبرسانی به خوزستان توسط قرار گاه خاتم الانبیاء سپاه تقدیر کرد و گفت: ما در جامعه نیاب به این گونه کارهای جهادی و تکیه به توان داخلی داریم تا به واسطه آن ضمن ایجاد اشتغال بتوانیم از تحریم ها در امان باشیم.
خطیب جمعه جعفریه از موضع گیری انقلابی رئیس جمهور تقدیر کرد و افزود: اگر روزی قرار باشد که کشور ما نفت صادر نکند هیچ کشوری حق صدور نفت از تنگه هرمز را خواهد داد و مردم هم از این موضع گیری های انقلابی حمایت خواهند کرد.




کلمات کلیدی :