ستاد نماز جمعه بخش جعفرآباد..

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هرگاه خداوند متعال، بنده ای را دوست بدارد، نقطه ای سپید در قلبش پدید می آورد، گوش های قلبش را می گشاید و فرشته ای بر او می گمارد، تا بر راه راستْ استوارش دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

930406- نمازجمعه
نویسنده : جعفریه
تاریخ : 93/4/7:: 8:58 صبح

خطبه اول                    جهت دانلود صوتی خطبه ها کلیک نمایید.

حجه الاسلام والمسلمین دهقانی در نماز با شکوه عبادی سیاسی جمعه جعفریه، ضمن سفارش به تقوای الهی با اشاره به دعای امام سجاد علیه السلام در صحیفه سجادیه، ماه رمضان را یکی از راههای نزول احسان و خیرات خداوند عنوان نمود و ادامه داد: ماه رمضان؛ ماه طهارت ،پاکی ، دوری از گناه و ناپاکی است و خداوند نیز در این ما ه خیرات و برکات خود را بر زمین نازل میکند که پسندیده است تا از این ماه استقبالی با معرفت و شایسته ی صاحب آن انجام گردد.

ستاد نماز جمعه جعفریه

امام جمعه جعفریه در مسجد جامع علی ابن ابی طالب علیه السلام جعفریه، انسانها را در این ماه میهمان خداوند توصیف کرد و افزود: سفره رحمت خداوند به غیر از سفره های زمینی بوده بلکه خداوند رحمان بالطف خویش زمینیان را بهره مند ساخته، به طوری که دراین ماه روزها ، ساعت ها و دقایق آن ارزشمند و انسان در خواب و بیداری از لطف بیکران الهی بهره برده که دراین ماه از خداوند میخواهیم تا توفیق گرفتن روزه را به ما عطا نموده و از کسانی باشیم تا از حرام خداوند دور باشیم.


خطبه دوم

حجه الاسلام والمسلمین دهقانی در خطبه دوم نیز ضمن سفارش به تقوای الهی، پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک گفت و افزود: ماه رمضان؛ ماه عبادت و بندگی، ماه قیام و توبه، سید ماههای سال و باارزشتر از هزار ماه است که دربهای جهنم بسته و شیاطین در غل و زنجیر بوده و وسیله آمرزش فراهم است.

امام جمعه جعفریه همچنین با اشاره به ماه مبارک رمضان و لزوم آماده سازی مساجد جهت پذیرایی از میهمانان خداوند، نسبت به بررسی سیستم سرمایشی و دیگر امکانات مساجد تأکید کرد و افزود: در این ماه مساجد باید بهترین مکان برای حضور و عبادت و خلوت مردم با خدا باشد.

ستاد نماز جمعه جعفریه

خطیب جمعه جعفریه همچنین نسبت به برگزاری نماز اول وقت در تمامی مساجد تأکید کرد و اظهار داشت: با برنامه ریزی های به عمل آمده توسط شورای فرهنگ عمومی بخش جعفراباد، ترتیبی اتخاذ گردیده تا نماز جماعت در دونوبت قبل و بعد از افطار در تمامی مساجد شهر جعفریه برگزار گردد تا مونین به اختیار خود در نماز شرکت کنند و توصیه ما به شرکت در نماز اول وقت است که رضایت خداوند را نیز در پی خواهد داشت.

حجه الاسلام دهقانی، مساجد را محور برنامه های فرهنگی مساجد عنوان کرد و ادامه داد: برنامه های فرهنگی و به خصوص قرائت قرآن در مساجد فعال بوده و همچنین نسبت به پخش این برنامه ازطریق بلند گو دقت گردد تا موجبات آزردن خاطر همسایگان مساجد را فراهم نیاورد.

خطیب جمعه جعفریه در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به رعایت حال کودکان، پیران و بیمارانی که توانایی گرفتن روزه ندارند، تأکید کرد و گفت: آنچنان که روزه ماه رمضان بر همگان واجب شده ، این واجب الهی بر عده ای و در شرایطی واجب نبوده و بلکه حرام خواهد بود که خانواده ها باید نسبت به این موضوع دقت داشته و موجبات رفاه حال آنان را فراهم آورند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت روزه ماه رمضان، نسبت به برنامه ریزی جهت استفاده از این فیض الهی تأکید کرد و گفت: کشاورزان و کسانی که شغل سخت دارند سعی کنند با کاستن از کار روزانه و یا با جابجایی آن به شب از این سفره گسترده حداکثر بهره برداری را داشته باشند.

حجه الاسلام والمسلمین دهقانی؛ در ادامه با اشاره به هفته قوه قضاییه، ضمن تبریک این روز به دست اندرکاران امر قضا، بهشتی را به تنهایی یک ملت توصیف کرد و گفت: همیشه پیشگیری از جرم بهتر از برخورد بوده است و در صورت وقوع و اثبات جرم، اگر قاضی با قاطعیت تمام با مجرم برخورد کند ضمن تضمین عدم تکرار جرم، موجبات آرامش اجتماعی فراهم خواهد آمد.



کلمات کلیدی : نماز جمعه سفارش به تقوای الهی امام جمعه جعفریه دانلود دانلود صوتی ماه رمضان ماه ضیافت ماه بندگی