ستاد نماز جمعه بخش جعفرآباد..

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عبرت اندوزی به راه راست می کشاند . [امام علی علیه السلام]

930330 نماز جمعه جعفریه
نویسنده : جعفریه
تاریخ : 93/3/31:: 8:47 صبح

خطبه اول             جهت دانلود فایل صوتی کلیک کنید

حجه الاسلام و المسلمین دهقانی خطیب جمعه جعفریه ضمن سفارش به تقوای الهی، با اشاره به روایات معصومین علیهما السلام؛ خداپرستی، تقوا و زهد را ویژگی بهترین انسانها در نزد خداوند عنوان کرد و گفت: بهترین مردم کسانی هستند که خیرخواه دیگران بوده همواره در پی کمک  و باز کردن گره از کار آنان باشد.

امام جمعه جعفریه در مسجد جامع علی ابن ابی طالب علیه السلام جعفریه، همچنین کمک به ازدواج جوانان را در زمره بهترین اعمال خیر به شمار آورد و افزود: یکی از نگرانیهای مردم در مورد ازدواج، تهیه جهیزیه است که متأسفانه به صورت نسنجیده و کنترل نشده ای مبالغ بسیار بالایی را به خود اختصاص داده که بسیاری از مردم توان پرداخت آن را ندارند.

جعفریه

حجه الاسلام دهقانی در ادامه ضمن تجلیل از کنترل عمومی قیمت مهریه در شهر جعفریه افزود: باید هزینه جهیزیه نیز به مانند مهریه تحت کنترل درآمده و از افزایش بی رویه ی و غیر معمول آن جلوگیری گردد.

خطیب جمعه جعفریه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ملاک های انتخاب همسر، داشتن مهارت خانه داری را یکی از مهمترین ملاک های خانم خانه دار عنوان کرد و اظهار داشت: زوج های جوان در زندگی جدید هر کدام نقش ها وظایفی دارند که اگر درست اجرا شود ضمن مدیریت صحیح و ایجاد نظم و آرامش در خانه به اقتصاد خانواده نیز کمک خواهد کرد.

موسس مدارس علمیه جعفریه همچنین ؛ صبر و بردباری را ضامن ادامه زندگی مشترک خانواده ها دانست و ادامه داد: زندگی مشترک برخی مواقع با مشکلات تهدید می شود که اگر زوج ها به خصوص زنان با صبر و بردباری با آن برخورد کنند می توانند با موفقیت بر آن فائق گردند.

امام جمعه جعفریه همچنین ؛ حسن خلق، تقوا، راستگویی، دست و دلبازی نسبت به خانواده و خوشبینی نسبت به همسر را از ملاک های آقایان عنوان کرد و ادامه داد: مردان باید در حد وسع در کار خانه، به خانم ها کمک کرده و به آنان با دید کنیز ننگرند که اینان دو یار و همراه در مسیر زندگی بوده و در سختی ها و مشکلات یار و غخوار هم هستند.

حجه الاسلام دهقانی در پایان خطبه اول توصیه ای نیز به والدین داشت: که پدر و مادر برای شروع یک زندگی خوب علاوه بر کمک،  جوانان را با مشاوره های خیرخواهانه، به دور از دخالت های بیجا و با قصد اصلاح گری، آنان را راهنمایی کنند.

خطبه دوم

خطیب جمعه جعفریه در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه جعفریه برگزاری جشن های نیمه شعبان در جعفریه را مناسب و به دور از برخی افراط گری های غیر دینی دانست و ادامه داد: هفته پایانی شعبان، روزهای آماده سازی نفس برای ورود به ماه میهمانی خداست تا با آمادگی کامل، بیشترین بهره برداری را از این ضیافت الهی داشته باشیم.

جعفریه

موسس مدارس علمیه جعفریه با اشاره به آیات و روایات معصومین علیهما السلام و هفته صرفه جویی در مصرف آب، آب را مایه حیات بشر و  موجودات توصیف و بیان کرد: متأسفانه طبق آمار رسمی ، سرانه ی مصرف آب در کشور ما بسیار بالاتر از حد استاندارد جهانی است که برای حفظ این هدیه الهی برای آیندگان باید به اندازه نیاز مصرف کرده و از هر گونه اصراف پرهیز کنیم.

حجه الاسلام دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک هفته تبلیغات اسلامی، ابراز امیدواری کرد اداره تبلیغات اسلامی بتواند در ماه مبارک رمضان با برنامه ریزی مناسب در اجرای برنامه های فرهنگی خود موفق باشد.

امام جمعه جعفریه در ادامه با اشاره به تحولات عراق؛ خیانت برخی افسران ارتش و بعثی های باقی مانده از صدام را از عوامل پیشروی گروه تروریستی داعش و تسخیر شهرهایی از عراق توسط آنان دانست و افزود: در تحولات اخیر عراق بار دیگر مرجعیت شیعه به صحنه آمده و با فتوای خود انسجام و یکپارچگی را به این کشور هدیه کرد و باعث شد تا تروریست ها رااز کار خود پشیمان شوند.





کلمات کلیدی :