ستاد نماز جمعه بخش جعفرآباد..

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نسبت دادن گناه [به دوست]، پیک جدایی است . [امام علی علیه السلام]

930322 نماز جمعه جعفریه
نویسنده : جعفریه
تاریخ : 93/3/24:: 7:24 صبح

خطبه اول                    جهت دانلود صوتی خطبه ها کلیک کنید

حجه الاسلام و المسلمین دهقانی ، خطیب جمعه جعفریه در خطبه اول نماز با شکوه عبادی سیاسی عبادی با اشاره به آیه 18 سوره حشر، خود و مردم را به تقوای الهی سفارش کرد و افزود: این آیه قرآن دو مرتبه به تقوا دعوت کرده و بیان می کند که برای سفر طولانی توشه ای فراهم کنیم و بدانیم که خداوند ناظر بر اعمال ماست.

امام جمعه جعفریه در مسجد جامع این شهر،ضمن تبریک ولادت منجی عالم بشریت، این روز را مبارک دانست و گفت: دو مبنای کلی در مورد حکومت جهانی وجود دارد که مبنای اول حکومت جهانی و فراگیر الهی امام زمان(عج) است که برگرفته از آیات و روایات معصومین است.

ستاد نماز جمعه جعفریه

حجه الاسلام دهقانی، در بخش دیگری از سخنان خود جهانی سازی و ایجاد دهکده جهانی به تحت نظر غرب و آمریکا را مبنای دیگری از حکومت جهانی عنوان کرد و افزود: در این حکومت مبنای عمل مادیت و فقط بشر است و فقط به قصد سلطه بر جهان ایجاد می شود.

امام جمعه جعفریه همچنین الهی بودن مبنای اسلامی را امتیازی دانست که خلیفه خداوند در زمین دارد و عمل صالح انجام داده و خداوند از وی راضی است و مردم نیزدر پرتو چنین حکومتی به دور از هر گونه خوف و ناامن به آرامش واقعی رسده و ضمن اقرار به توحید، دین مبین اسلام نیز در همه جا ظاهر خواهد شد.

خطیب جمعه جعفریه همچنین تصریح کرد: زمینه ساز و داعیه دار حکومت جهانی اسلامی مردم ما هستند که تحت رهبری افراد صالح و شخصیت های دینی، مستقیم یا غیر مستقیم به جانشین اصلی خداوند در زمین ختم می شود و احکام و اخلاق الهی نیز در آن جاری است.

حجه الاسلام دهقانی در ادامه حکومت مردمی در پرتو مشروعیت الهی را از دیگر مشخصه های حکومت جهانی دانست و افزود: در حکومت الهی علاوه بر حکم عقل و اهمیت به رأی و نظر مردم، با مهر تأیید خداوند نیز مشروعیت داده شده و اقتصاد و درآمد مردم نیز از راه کشفی است که خداوند عنایت می کند، ولی حکومت جهانی مورد نظر غرب به دور از این خصیصه ها بوده و افراد لاابالی و بی دین حاکم آن هستند.

خطبه دوم

خطیب جمعه جعفریه در خطبه دوم نماز نیز ضمن سفارش به تقوی الهی ولادت امام زمان و روز مستضعفین و همچنین روز سربازان گمنام امام زمان (عج) را تبریک گفت و ادامه داد: سربازان گمنام امام زمان(عج) از روزهای اول بعد از انقلاب اسلامی با هوشیاری تلاش بی وقفه بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی کردند که از جمله آن دستگیری ریگی و نشاندن هواپیمای حامل آن بودند که جهانیان را شگفت زده کرد.

امام جمعه جعفریه همچنین ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی، یکی از کارهای شگرف امام راحل را تشکیل جهاد سازندگی و کشاورزی عنوان کرد و گفت: امام راحل با تشکیل جهاد سازندگی و کشاورزی ضمن تقویت جبهه های جنگ علیه باطل پایه های بنیادین کشور را محکم و کمک های فراوانی به صنعت دامداری و کشاورزی  کرد.

ستاد نماز جمعه جعفریه

حجه الاسلام دهقانی همچنین با اشاره به تحولات عراق و تسخیر چند شهر آن توسط گروهک تروریستی داعش برخی برنامه ریزی های این حرکت را از داخل عراق دانست و ادامه داد: تحولات امروز عراق شبیه به تحولات زمان قبول قطعنامه 598 در ایران است که در آن زمان منافقین نیز با استفاده از برخی عناصر داخلی تعدادی از شهر های ایران را تسخیر کردند که با مدیریت خوب جمهوری اسلامی ضربه سختی به منافقین وارد کردند که دیگر جرأت چنین حرکتی به خود ندادند و عراق نیز با بسیج مردمی و ارتش می تواند ریشه این گروهک تروریستی را در همین جا بخشکاند.



کلمات کلیدی :