ستاد نماز جمعه بخش جعفرآباد..

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شنیدم مردی از امام صادق علیه السلام می پرسید :«کسی می گوید که دوستت دارم . من از کجا بدانم که [واقعا] دوستم دارد ؟». [صالح بن حکم]

نماز جمعه جعفریه 930309
نویسنده : جعفریه
تاریخ : 93/3/10:: 9:10 صبح

 

خطبه اول                               جهت دانلود صوتی خطبه ها کلیک کنید.

حجه الاسلام و المسلمین دهقانی، در خطبه اول نماز با شکوه عبادی سیاسی جمعه جعفریه ضمن سفارش به تقوای الهی و تبریک اعیاد شعبانیه، ضمن قرائت قسمتی از صلوات شعبانیه، نسبت به توجه به معنویات و قرب الهی تأکید کرد و گفت: ماه شعبان منصوب به رسول اکرم(ص) است و خداوند نیز نسبت به این ماه سفارش کرده که در این ماه با روزه گرفتن پیامبرخدا(ص) را یاری کنید.

امام جمعه جعفریه همچنین در ادامه با اشاره به آیه 21 سوره روم هدف از ازدواج را رسیدن به آرامش و ایجاد مهر و عطوفت میان زن و شوهر عنوان کرد و بیان کرد: کانون گرم خانواده باید محل آرامش و استراحت باشد و مشکلات بیرون از خانه همان جامانده و به خانواده کشیده نشود که در غیر اینصورت مشکلاتی برای خانواده ایجاد خواهد کرد.

حجه الاسلام دهقانی در ادامه ازدواج های بدون مطالعه و از روی احساس را بلای دامنگیر برخی خانواده ها دانست و افزود: ازدواج های احساسی و بدون تحقیق زنگ خطری برای خانواده هاست که موجبات متلاشی شدن کانون گرم خانواده را ممکن است فراهم آورد که در این زمینه بایستی پدران و مادران با دقت عمل بیشتری اقدام کنند.

خطیب جمعه جعفریه ازدواج را تشکیل خانواده ای مستقل توسط یک دختر و پسری که تا روز ازدواج با هم غریبه بودن توصیف کرد و اظهار داشت: دختری که می خواهد با یک مردی که تا به این روز غریبه بوده ازدواج و زندگی مشترکی را شروع کند، بایستی از همه دلبستگی های خود با خانواده قبلی فاصله گرفته و کمبودی که از این ناحیه احساس می کند را با همسر خود جبران کند تا مهر و عطوفت نیز داخل زندگی آنان شود.

امام جمعه جعفریه همچنین به پدران و مادران توصیه کرد: برای اینکه خانواده جدید بتوانند زودتر و بهتر قدم در مسیر عشق و علاقه واقعی گذارند، از دخالت های بی جا و محبت های بی مورد خود زندگی این زوج های جوان را سرد نکرده و پس از ازدواج رفتار خود با فرزندان را مطابق وضعیت جدید اصلاح نمایند.

حجه الاسلام دهقانی همچنین ازدواج در سنی که فرد به استقلال شخصیتی نرسیده را نا درست عنوان کرد و ادامه داد: دختر و پسری که قصد ازدواج دارند بایستی به یک ظرفیت جسمی و شخصیت مورد قبول اجتماعی دست بیابند تا بتوانند زمام زندگی را در درست گرفته و بتوانند روی پای خود بایستند.

خطیب جمعه جعفریه همچنین با اشاره به آیه 187 سوره بقره زن و شوهر را لباس همدیگر توصیف کرد افزود: زنان و مردان پس از ازدواج باید همانند لباس عیوب همدیگر را بپوشانند و از طرح برخی مسائل و مشکلات خانواده در بیرون و خانواده پدر و مادر پرهیز کنند تا زندگی شاد و با طراوتی داشته باشند.

 

خطبه دوم

حجه الاسلام و المسلمین دهقانی؛ در خطبه دوم نماز جمعه جعفریه نیز ضمن سفارش به تقوای الهی، اعیاد شعبانیه را تبریک گفت و افزود: نامگذاری روز میلاد امام حسین علیه السلام در سوم شعبان به نام پاسدار افتخاری بزرگ برای پاسداران نظام جمهوری اسلامی ایران است که به واسطه امام حسین علیه الاسلام، معرف خصوصیات یک فرد نیک از جمله  آزادگی، شجاعت، رشادت و از خودگذشتگی است که پاسداران عزیز به تبعیت از اباعبدالله الحسین علیه السلام مقید به اجرای این رفتار هستند.

امام جمعه جعفریه همچنین سالروز میلاد ابوالفضل العباس و علی اکبر علیه السلام را تبریک گفت و افزود: خانواده جانباز همپای جانباز در طول زندگی ، رنج و ناراحتی جانبازان را تحمل می کنند که این خود افتخار بزرگی برای آنان است.

حجه الاسلام دهقانی در ادامه ضمن تسلیت بیست و پنجمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) از مردم بخش جعفرآباد به جهت پاسداشت این روز در سالهای قبل تقدیر کرد و افزود: بعد از رحلت نبی اکرم(ص)، به جز چند سال کوتاهی که امام علی علیه السلام زمامدار حکومت اسلامی بودند ، امام راحل تنها شخصیتی بودند که توانستند حکومت جور را سرنگون کرده و حکومتی اسلامی را پایه گذاری کند

امام جمعه جعفریه همچنین برگزیده شدن مقام معظم رهبری به رهبری ایران اسلامی را تبریک گفت و افزود: مقام معظم رهبری کشتی انقلاب را به مانند امام راحل رهبری کرده و بر تمامی مشکلات با موفقیت غلبه کرده و نظام جمهوری اسلامی به درستی در مسیر خود هدایت کرده است.

 

 



کلمات کلیدی :