ستاد نماز جمعه بخش جعفرآباد..

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سخن در بند توست تا بر زبانش نرانى و چون گفتى‏اش تو در بند آنى ، پس زبانت را چنان نگهدار که درمت را و دینار . چه بسا سخنى که نعمتى را ربود و نقمتى را جلب نمود . [نهج البلاغه]

حجه الاسلام و المسلمین دهقانی(دام عزه) در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه جعفریه ضمن سفارش به تقوی الهی، در ادامه ی موضوع گناه و آثار آن در هفته های گذشته، نسبت به درمان آن با توجه به احادیث و روایات تأکید کرد و افزود: خداوند درهای برکتِ آسمان و زمین را بر روی انسانها و جامعه های پرهیزگار می گشاید پس اگر رحمت خداوند را می خواهیم باید بازگشت به خداوند را در پیش بگیریم.

امام جمعه جعفریه در مسجد جامع علی ابن ابی طالب علیه السلام جعفریه، با استناد به روایتی از رسول اکرم (ص) گرفتاری ها و مشکلات را نتیجه اعمال و رفتارهای انسان ها دانست  و گفت: بسیاری از بلایای طبیعی از جمله خشکسالی نتیجه رفتار و گناه انسان هاست و درمان آن استغفار به جانب خداوند و طلب آمرزش است تا بلکه رحمت الهی شامل حال ما انسانها شود.

خطیب جمعه جعفریه ادامه داد؛ حضرت نوح علیه السلام 900 سال به مردم نسبت به ترک گناهان و استغفار سفارش کرد و آنها را به گشوده شدن رحمت الهی بر آنان بشارت می داد.

حجه الاسلام دهقانی، استغفار به درگاه الهی را درمانی برای مشکلات توصیف کرد و افزود: استغفار به درگاه خداوند اولین کاری است که می تواند  در گرفتاری ها راهگشای ما باشد و اولین نتیجه آن بارش باران و رحمت الهی است.

امام جمعه جعفریه خشکسالی و برخی مشکلات و گرفتاری ها را به جهت توبه و بازگشت انسانها به خداوند دانست و تصریح کرد: اگر انسانها به درگاه خداوند برگردند خداوند هم رحمت خود را به روی انسانها باز خواهد کرد.

حجه الاسلام و المسلمین دهقانی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه جعفریه ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت زینب کبری سلام الله علیها، روز پرستار را به پرستاران و بهورزان تبریک گفت و افزود: حضرت زینب سلام الله علیها الگوی ماندگاری است که با صبر و مقاومت مثال زدنی خود نهضت عاشورا را زنده نگه داشت و پیام عاشورا را به نسل های بعدی منتقل کرد.

امام جمعه جعفریه حضرت زینب سلام الله علیها را مدافع حجاب و عفاف توصیف کرد  و افزود: این بانوی بزرگوار د آن شرایط سخت پس از عاشورا و دوران اسارت ضمن حفظ حجاب و عفاف خود، از حجاب و عفت دیگر زنان و دختران اسیر دفاع کرد.

خطیب جمعه جعفریه در ادامه پرستاری را خدمتی بزرگ و از ایثار دانست و افزود: پرستار باید از خواب و راحتی خود گذشته و با تیمار داری و الگو گیری از حضرت زینب سلام الله علیها دردهای بیمار را کم کرده و تمام تلاش خود را در جهت بهبودی آنان انجام می دهند.

حجه الاسلام دهقانی در ادامه ضمن تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه تصادف و انفجار کشتی سانچی، این حادثه را برای مردم کشورمان بسیار تلخ توصیف کرد و افزود: آب، اولین ماده ای است که آتش را خاموش می کند، ولی در حادثه کشتی سانچی مدت 9 روز این کشتی در میان آب سوخت وکسی نتوانست آتش میان آب را خاموش کند و باعث شد 32 عزیز در این حادثه شهادت گونه جان خود را از دست دادند.

امام جمعه جعفریه همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه بهمن ، این ماه را برای ایرانیان عزیز و مبارک توصیف کرد و افزود: این ماه ماه شادمانی و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و باید به صورت مناسب با برگزاری مراسم و برنامه ها و آزین بندی به ویژه مدارس و کلاسها این ایام را گرامی بداریم.



کلمات کلیدی :