ستاد نماز جمعه بخش جعفرآباد..

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

[ و فرمود : ] از کفاره گناهان بزرگ ، فریاد خواه را به فریاد رسیدن است ، و غمگین را آسایش بخشیدن . [نهج البلاغه]

حجه الاسلام دهقانی ، امام جمعه جعفریه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، امام ششم را پایه گذار انقلاب فرهنگی دانست و گفت: امام جعفرصادق حوزه های علمیه و تعلیم عالمان دینی را بنا نهاد و شاگرادان بسیاری از شیعه و اهل سنت تعلیم داد تا دین مبین اسلام را در بین مذاهب مختلف ترویج دهد.

امام جمعه جعفریه همچنین با شاره به 5 مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه تهران به امامت آیت الله طالقانی، نماز جمعه را پایگاههای فرهنگی توصیف کرد و افزود: نماز جمعه علاوه بر نشر مباحث سیاسی و دینی، به عنوان یک قرارگاه فرهنگی مسائل فرهنگی جامعه را رصد می کند و امام جمعه به عنوان فرمانده این قرار گاه تلاش دارد تا این پایگاه فرهنگی از مسیر خود خارج نشود.

حجه الاسلام دهقانی ضمن تبریک پیشاپیش حلول ماه ذی القعده نسبت به رعایت حرمت این ماه حرام تأکید کرد و گفت: ماه ذی القعده به عنوان یکی از ماههای حرام است که دیه در این ماه به میزان یک و نیم برابر احتساب می شود که بایستی با رفتار خود را بیشتر کنترل کنیم.

وی در ادامه ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) را تبریک گفت و افزود: سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان روز دختر معرفی شده و لازم است در به بهانه این روز در مواجهه و برخورد با دختران، سفارشات اسلام را مورد بررسی قرار دهیم و برخی تفکر های غلط در این مورد را مورد نقد قرار دهیم.

امام جمعه جعفریه فاصله سنی زیاد پسر و دختر در ازدواج را یکی از آفات ازدواج دانست و گفت: امروزه ازدواج دختران در سن کم و با تفاوت سنی زیاد با پسر در حال رواج هست که باعث معظلات بسیاری خواهد شد که باید با توجه به الزامات امروز جامعه نسبت به این گونه اقدامات تجدید نظر شود.



کلمات کلیدی :