ستاد نماز جمعه بخش جعفرآباد..

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خود را از اندیشه ای که مایه فزونی حکمتت گردد و عبرتی که مایه حفظ تو شود، تهی مدار . [امام علی علیه السلام]

حجه الاسلام والمسلمین دهقانی، امام جمعه جعفریه در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه جعفریه ضمن سفارش به تقوای الهی ، سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و با اشاره به تاریخ گذشتگان به تشریح عوامل پیروزی، ماندگاری و شکست انقلاب ها آن پرداخت.

امام جمعه جعفریه در مسجد جامع علی ابن ابی طالب علیه السلام جعفریه با اشاره به روایتی از امام علی علیه السلام، مطالعه تاریخ را از جمله روش های  بصیرت افزایی دانست و گفت: خداوند در آیاتی از سوره بقره نسبت به بد عهدی های بنی اسرائیل با حضرت موسی علیه السلام اشاره کرده و قیام حضرت موسی علیه السلام را نعمتی از طرف خداوند دانست که مردم را از ظلم و ستم فرعونیان نجات داد.

خطیب جمعه جعفریه افزود: بزرگان یادشان هست که در زمان رژیم شاهنشاهی چه بی حرمتی ها و رفتارهایی غیر انسانی و غیر ارزشی نسبت به مردم داشت.

حجه الاسلام دهقانی نسبت به رسیدگی به امور نیازمندان در جمهوری اسلامی تأکید کرد و افزود: انقلاب اسلامی انقلابی ارزشی هست و در این انقلاب باید بدون منت خدمت رسانی گردد.

حجه الاسلام دهقانی، دهه فجر را فرصت مناسبی برای تبیین ارزش های انقلاب دانست و تصریح کرد: با توجه به گستردگی فضای مجازی و دسترسی جوانان به این فضاهای خارج از کنترل، لازم هست که دستاورد های انقلاب به جوانان تشریح و تبیین شود تا جوانان در مواقع شبهه سردرگم نشده و بتوانند حق را از باطل تشخیص دهند.

خطیب جمعه جعفریه، آبادانی مسجد را حضور پرشور مردمی در آن توصیف کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران به پشتوانه حضور مردم در مساجد به پیروزی رسیده است و همچنان باید مساجد را فعال نگه داریم تا دشمنان فکر صدمه زدن به انقلاب را نداشته باشند.

امام جمعه جعفریه در ادامه امید به آینده را داروی شفا بخش کشور دانست و افزود: این مردم نزدیک به چهل سال در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و با تکیه بر توان خود توانستیم بر ابرقدرت های جهان و استکبار جهانی غلبه کنیم و ترس را به دل مستکبرین جهان انداختیم و در آینده هم  با توان داخلی پیشرفت های بیشتری حاصل خواهد شد.

حجه الاسلام دهقانی، تجمل پرستی را آفت جامعه دانست و بیان کرد: قوم بنی اسرائیل با انحراف از مسیر و قانع نبودن به غذای پاکیزه آنان را از نعمت خداوند دور کرد و خداوند هم لباس ذلت و خواری بر تن آنان پوشانید و مورد غضب خداوند قرار گرفتند.

حجه الاسلام دهقانی در ادامه توحید را رمز وحدت و پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: مردم ما با تکیه بر خداوند و رحمت الهی در انقلاب پیروز شد و بعد از آن هم با توکل بر خداوند در مقابل استکبار و تمام زورگویان عالم ایستادگی کرد و از هیچ قدرتی ترس به خود راه نداد.

امام جمعه جعفریه در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه جعفریه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، تمام افتخارات جبهه و جنگ را در سایه اعتقاد به اهل بیت علیهما السلام دانست و گفت: مجاهدان و سربازان اسلام در جبهه های حق علیه باطل با سربند ها و شعارهایی از اهل بیت و مخصوصا حضرت فاطمه زهرا(س) افتخارات بسیاری برای کشور و اسلام کسب کردند.

حجه الاسلام دهقانی در ادامه ضمن تقدیر از مدیرکل راه و شهرسازی از حضور در نماز جمعه جعفریه، از زحمات این اداره کل در اجرای پروژه دوبانده شدن جاده قم جعفریه تقدیر کرد و گفت: مردم از اقدامات اداره کل راه و شهر سازی برای بهبود وضعیت راههای بخش جعفرآباد رضایت دارند و قدر دان زحمات آنها هستند که به واسطه اجرای این پروژه ها تصادفات تا حد بسیاری کاهش یافته است.

خطیب جمعه جعفریه همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، دهه مبارک فجر را تبریک گفت و افزود: در نظام جمهوری اسلامی خدمات بسیاری برای کشور انجام شده ولی در نظام طاغوت به این اندازه خدمات وجود نداشت و به خصوص روستاها از اهمیت بسیار پایینی برخوردار بود.

امام جمعه جعفریه افزود: درفرصت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید خدمات نظام و انقلاب به مردم تبیین و تشریح شود تا همه بدانند که انقلاب اسلامی تا چه حد توانسته خدمات را گشترش داده و اینکه اگر مشکلاتی هست چرا و چگونه به وجود آمده و در پی رفع موانع موجود باشیم و از فرصت های موجود بهترین بهره را در خدمات رسانی داشته باشیم.

حجه الاسلام دهقانی با اشاره به ابراز نگرانی از  حضور داعش در افغانستان و دغدغه  رهبری راجع به این موضوع، مردم افغانستان را مردمی شجاع و دلیر توصیف کرد و افزود: مردم افغانستان مردمی توانمند هستند که ارتش سرخ شوروی سابق را از زمینگیر کرده و اجازه نفوذ به آنان ندادند و مسلماً قدرت ریشه کنی  این غده سرطانی را هم دارند که به توفیق الهی ثبات را به کشور خود باز خواهند گرداند و افغانستان را با توان داخلی بازسازی خواهند کرد.

خطیب جمعه جعفریه ضمن تبریک  روز نیروی هوایی افزود: بیعت نیروی هوایی با امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی سعادتی بزرگ برای نیروی هوایی مقتدراست که در طول دوران دفاع مقدس هم با شجاعت تمام حمایت خود را نظام و ولایت به اثبات رساندند.



کلمات کلیدی :