ستاد نماز جمعه بخش جعفرآباد..

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

[ و فرمود : ] به سخنى که از دهان کسى برآید ، گمان بد بردنت نشاید ، چند که توانى آن را به نیک برگردانى . [نهج البلاغه]

 

حجه الاسلام و المسلمین دهقانی(دام عزه) ، امام جمعه جعفریه در نماز عبادی سیاسی جمعه جعفریه ضمن دعوت به تقوای الهی در ادامه مباحث هفته های گذشته با استناد به آیاتی از قرآن کریم به آثار سوء گناه در زندگی و اجتماع اشاره کرد و افزود: انسانها اگر چه گناه کرده اند ولی نباید از رحمت خداوند ناامید باشیم و بدانیم که خداوند آمرزنده مهربان است و باید با توبه و پشیمانی به سوی خداوند برگردیم.
امام جمعه جعفریه درمسجد جامع علی ابن ابی طالب علیه السلام جعفریه راه بازگشت به خداوند را سه گام توصیف و تصریح کرد: نا امیدی از رحمت خداوند از بالاترین گناهان است و در هر حال خداوند انسانها را برای بازگشت و اصلاح زندگی فرا می خواند.

خطیب جمعه جعفریه افزود: اگر کسی به سوی خداوند بازگشت، باید تسلیم خدا شده و از گذشته خود پشیمان و به انجام عمل صالح روی آورد.

حجه الاسلام دهقانی کسانی که از این دنیا سفر کرده اند را درس عبرتی برای ما توصیف کرد و افزود: اگر بازگشتی به خداوند نداشته باشیم مورد غضب خداوند قرار گرفته وخداوند نیز از ما روی گردان خواهد شد .

امام جمعه جعفریه با اشاره به فرازهایی از دعای کمیل ، برخی دعاها را موجب ذلالت و گمراهی دانست و بیان کرد: برخی گناهان در زندگی ممکن است راه توبه و بازگشت را برروی نفس ما ببندد و نعمت و سلامتی را از انسان ها می گیرد و مارا دچار بلاها می گرداند.

وی افزود: ظلم از جمله گناهانی است که باعث ایجاد بدبختی و نکبت در زندگی شده ، شرب خمر پرده دری را در جامعه رواج می دهد ، زنا رزق و روزی را کم می کند ، قطع رحم عمر انسان ها را کوتاه می کند و عاق والدین باعث می شود دعای انسانها مستجاب نشود.

حجه الاسلام و المسلمین دهقانی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه جعفریه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در 19 دی، این سخنان را چشم اندازی برای آینده دانست و افزود: فتنه 96 با شعار " نه به گرانی" شروع شد ولی ماهها قبل توسط دشمنان طراحی شده بود تا ناامنی و براندازی در کشور انجام دهند.

امام جمعه جعفریه این فتنه را داری 3  ضلع دانست و افزود: ضلع اول این فتنه توسط آمریکا و اسرائیل که به عنوان طراح اصلی فتنه بوده و ضلع دوم آن رژیم سعودی که هزینه آن را تأمین کرده و نیز زباله های منافقین هم به عنوان ضلع سوم این فتنه قصد انجام فتنه و براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را داشتند  که با بصیرت مردم جمهوری اسلامی ایران روبرو شده و تمام نقشه های آنان نقش برآب شد.

حجه الاسلام دهقانی در ادامه دشمنان اسلام را احمق توصیف و بیان داشت: دشمنان با این کار خود باعث شدند تا تمام دهه بصیرت مردم با حضور در صحنه به صورت پی در پی در تمام نقاط کشور بصیرت خود را در حمایت خود را از نظام نشان دادند.

خطیب جمعه جعفریه همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در 19دی، به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم اشاره و افزود: مردم ارادت و حمایت خود را از نظام نشان دادند و مسئولین هم باید نسبت به معیشت و قتصاد مردم اهمیت بیشتری قائل شوند تا دشمنان نتوانند از این ضعف سوء استفاده کرده و دوباره فتنه ای دیگر رقم بزنند.

امام جمعه جعفریه در ادامه ضمن گرامیداشت سالروز فرار شاه معدوم، با اشاره به جلسه ستاد بحران استان قم در شهر جعفریه، نسبت به افزایش آگاهی در برابر حوادث طبیعی تأکید کرد و افزود: در جلسه شورای اداری بخش جعفرآباد با محوریت مدیریت بحران، بخش جعفرآباد به عنوان پایلوت "طرح تاب آور" در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله معرفی شد و در این طرح تلاش خواهد شد تا ضمن افزایش آگاهی مردمی نسبت به حوادث طبیعی مدیریت بحران در حوادث بر عهده خود مردم و مسئولان محلی باشد و در صورت بروز اتفاقات ناگوار مردم به صورت خودجوش بتوانند اقدامات اولیه را در این زمینه انجام دهند.

 



کلمات کلیدی :