ستاد نماز جمعه بخش جعفرآباد..

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شما را به دوری از هوس سفارش می کنم که هوس به کوری فرا می خواند و آن گمراهی آخرت و دنیاست [امام علی علیه السلام]

حجه الاسلام والمسلمین دهقانی، امام جمعه جعفریه در نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن سفارش به تقوی الهی،  انجام واجبات و ترک محرمات را زمینه نزول رحمت الهی دانست و با استناد به آیه 100 سوره اعراف گفت: ما باید از گذشتکان خود درس عبرت بگیریم و بدانیم که خداوند قادر به مانند گذشتگان عذاب نازل کرده و مردم و اقوام را به هلاکت برساند.

امام جمعه جعفریه افزود: در گذشته مردمانی بودند که به هدایت های پیامبران الهی اهمیت نداده و در فساد و گناه غوطه ور شدند که در نتیجه آن خداوند آنان را به سختی مجازات و هلاک کرد.

حجه الاسلام دهقانی همچنین نظام جمهوری اسلامی را نعمتی از خداوند در مقابل ایستادگی و مبارزه با طاغوت توصیف کرد و  افزود: امروز ما وارث گذشتگانی هستیم که   با تحمل مبارزات و سختی زیاد ظلمت طاغوت را کنار زده و روشنایی اسلام و استقلال را به ما هدیه داده اند و ما وظیفه داریم که از این موهبت الهی آن حراست کنیم.

وی ادامه داد: در زمان های ائمه معصومین علیهما السلام هم بودند مردمی که به فرمان مولایشان عمل نکرده  به گناه آلوده شدند و در مقابل، خداوند حس تشخیص و قوه بصیرت را از آنان گرفت که همین عامل، باعث هلاکت آنان شد.

حجه السلام دهقانی در ادامه با اشاره به دهه بصیرت نسبت به وظیفه شناسی در مقابل حوادث و جریانات  تأکید کرد و گفت: اگر گناه و فساد در جامعه ای رواج پیدا کرد و خداوند هم آن جامعه را هلاک نکرد، بر اثر این گناهان گرفتاری دنیوی و بلاها بر آن جامعه چیره می سازد.

امام جمعه جعفریه گرانی ، مشکلات معیشتی و مرگ های ناگهانی را نتیجه گناه و فساد در جامعه دانست و تصریح کرد: در جامعه ای که گناه و فساد باشد، کسب و کار از رونق خواهد افتاد و آفت میوه ها زیاد میشود و آب جویها و نهرها فروکش کرده و آسمان باران را از زمین دریغ می کند و اشرار بر دیگران مسلط خواهند شد.

خطیب جمعه جعفریه افزود: اگر همچنان گناه در جامعه ادامه یابد،  دعای خوبان نیز تأثیر خود را نخواهد داشت.

حجه الاسلام دهقانی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه جعفریه در مسجد جامع علی ابن ابی طالب علیه السلام ، ضمن تبریک دهه بصیرت نسبت به برگزاری همایش های بصیرت و بهره گیری از این فضاها تأکید کرد و افزود: در17 دیماه سال 56 در مقاله ای توهین آمیز اهانت  بزرگی به ساحت مقدس امام خمینی(ره) شد که با حرکت و پاسخ انقلابی مردم قم در 19دی 56 روبرو شد که این جریان به پیروزی انقلاب و پایه ریزی نظام جمهوری اسلامی ایران ختم شد.

امام جمعه جعفریه در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر، این تحرکات را محکوم و افزود: شروع این تحرکات بر پایه بهانه هایی بود که دشمنان از این فرصت استفاده کرده و با تحریک و توهین هایی از داخل و خارج با سرمایه سعودی به خیال خام خود در پی براندازی نظام بودند که با خیزش عظیم مردمی تمام توطئه های آنان نقش بر آب شد.

خطیب جمعه جعفریه افزود: در این تحرکات اخیر هنجار شکنی هایی از جمله آتش زدن اماکن مقدسه و پرچم جمهوری اسلامی صورت گرفت که با درایت مردمی و نیروی انتظامی فتنه گران دستگیر شده وآرامش به کشور بازگشت.

وی ادامه داد: لازم است بررسی شود که چه کسانی و از چه سنینی در این تحرکات اغتشاشی حضور داشتند و دلیل آغاز این گونه تحرکات چه بوده و چه عاملی باعث شد که از وضعیت موجود سوء استفاده شده و به اعتراضات دامن زده شده.



کلمات کلیدی :