ستاد نماز جمعه بخش جعفرآباد..

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خداوند، دوست دارد به کارهای مباح عمل شود، همان گونه که دوست دارد به واجباتش عمل کنند .خداوند، مرا با دین راحت و آسان برانگیخت : دین ابراهیم . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

حجه الاسلام و المسلمین دهقانی، امام جمعه جعفریه درخطبه نماز عبادی سیاسی جمعه جعفریه با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران به صفات متقین و آثار و تبعات گناه در جامعه اشاره کرد و گفت: متقین کسانی هستند که اگر روزی در مورد نفس خود ظلم کردند به یاد خدا افتاده و به خطای خود معترف شده و استغفار می کنند.

وی افزود: متقین ممکن است غیر عمد گناهی کنند ولی اصرار به گناه نداشته و از آن پشیمان و توبه می کنند. 

امام جمعه جعفریه در ادامه با اشاره به روایتی از امام باقرعلیه السلام، اصرار برگناه را سبب فراموشی خداوند دانست و گفت: شیطان انسان با مشغول شدن به دنیا و وعده های دنیایی آلوده به گناه کرده و نسبت به تکرار آن اصرار می کند تا امکان بازگشت و توبه را از انسان سلب کند.

خطیب جمعه جعفریه سبب برخی مشکلات دنیایی و نیز کم شدن رحمت الهی ، را گناه و اصرار بر آن دانست و گفت: باید کمی به خود رجوع کنیم و به اعمال و رفتار انسانی و دینی خود دقت نماییم تا دلیل بسیاری از مشکلات از جمله خشکسالی، سرمازدگی و دیگر بلایای طبیعی بیابیم و از خداوند طلب مغفرت کنیم تا شامل رحمت الهی شویم.

 

حجه الاسلام و المسلمین دهقانی، در مسجد جامع علی ابن ابی طالب علیه السلام جعفریه ضمن تسلیت وفات شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، حال فعلی افراد را ملاک عمل وی توصیف کرد و گفت: زمانه و آرزوهای انسانی هر لحظه ممکن است پای انسان را به لغزشگاه بکشاند و عاقبت فرد به خیر ختم نشود.

امام جمعه جعفریه در ادامه شهیدان را نمونه بارز عاقبت به خیری دانست گفت: شهداء تا پایان عمر خود پای ادعای خود ایستادگی کردند و توانستند از امتحان های الهی سربلند بیرون بیایند.

خطب جمعه جعفریه ضمن گرامیداشت 9دی ، از مردم با بصیرت و انقلابی کشور و به خصوص مردم قم تقدیر کرد و گفت: مردم هوشیار و انقلابی کشورمان در 9دی سال 88 فتنه بزرگی را از نظام انقلاب دفع کردند و با بصیرتی که همیشه داشته اند از نظام و ولایت فقیه پشتیبانی کردند و نگذاشتند تا فتنه گرانی که حتی به مقدسات هم رحم نکرند به خواست های نامشروع خود برسند

حجه الاسلام دهقانی در ادامه با اشاره به کنگره هزار شهید روحانی قم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، روحانیون هم به مانند دیگر مردم، در تمامی عرصه ها مثل دفاع مقدس حضور داشته دین خود را ادا کرده و می کنند.

امام جمعه جعفریه درادامه با اشاره به خشکسالی و بی بارانی های اخیر نسبت درخواست رحمت الهی از خداوند تأکید کرد و گفت: باید با توبه و استغفار گناهان، از خداوند درخواست بارش باران و رحمت الهی کنیم تا بلکه مورد لطف خداوند قرار گیریم.

 



کلمات کلیدی :