ستاد نماز جمعه بخش جعفرآباد..

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عاقل، با همانند خود الفت می گیرد . [امام علی علیه السلام]

حجه الاسلام والمسلمین دهقانی ، امام جمعفریه در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه جعفریه ضمن دعوت به تقوای الهی و دوری از گناهان با استناد به آیاتی از قرآن کریم برخی سلب نعمت ها را ناشی از روی گردانی از فرامین خداوند دانست و گفت: بنده خوب خداوند کسی است که در نعمت و سلامتی هم به مانند سختی ها و گرفتاری ها یاد خداوند باشد .

امام جمعه جعفریه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص)، سلامتی و فزونی نعمت را فرصتی مغتنم برای عبادت و انفاق دانست و گفت: خسارت بزرگی است که در زمان آسایش و توان، از یاد خداوند غافل شویم تا اینکه فرصت از ما گرفته شود.

خطیب جمعه جعفریه با اشاره به عدم بارش باران ، خشکسالی و بلایای طبیعی، نسبت به بررسی اعمال خود تأکید کرد و گفت: باید از خواب غفلت بیدار شویم و با اعتراف به خطاهای خود در برابر خداوند، در صدد جبران گذشته باشیم تا شاهد بارش رحمت الهی باشیم.

امام جمعه جعفریه در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه جعفریه در مسجد علی ابن ابی طالب علیه السلام با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه(س) نسبت به تکریم این روز به خصوص در استان قم تأکید کرد گفت: به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه (س) به رسم چندین ساله مراسم یادواره شهدا با حضورخانواده محترم شهداء و عموم مردم برگزار خواهد شد.

امام جمعه جعفریه با اشاره به سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در 7 دیماه، این روز را گرامی داشت و افزود: دشمنان از بیسوادی دیگر ملت ها سوء استفاده کرده و تلاش دارند که کشورهای تحت استعمار به ویژه مسلمان در بیسوادی باقی مانده تا راحت تر امکانات آن کشور ها را غارت کند.

حجه الاسلام دهقانی در ادامه با اشاره به همت سازمان نهضت سوادآموزی در فراهم آوردن امکانات سوادآموزی برای تمام بیسوادان، نسبت به معرفی افراد بیسواد و توجیه آنان نسبت به این امر مهم تأکید کرد و گفت: سازمان نهضت سوادآموزی با همکاری آموزش و پرورش به بیسوادان و آموزش دهندگان آنان در قبال سواد دار شدن هدایای نقدی قابل توجهی می دهند که این جای تقدیر دارد و جا دارد که مردم هم قدر دان این فرصت بوده و برای رهایی از بیسوادی هر چه زودتر اقدام نمایند.

خطیب جمعه جعفریه با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز، نسبت به تأمین امکانات لازم برای اجرای برنامه های نماز و نماز جماعت تأکید کرد و افزود: با همت مسئولین کشوری و همچنین آموزش و پرورش و معلمان دلسوز باید بر شکوه نماز های جماعت مساجد و مدارس افزوده شود و دیگر شاهد خلوت شدن مساجد و همچنین عدم برپایی نماز جماعت مدارس نباشیم.

حجه الاسلام دهقانی، با اشاره به رحلت آیت الله حائری شیرازی وی را مرد میدان مبارزه و انقلاب دانست و افزود: این شخصیت بزرگوار تمام عمر خود را وقف اسلام کرد و مطیع محض رهبر و سرباز نظام بود.

امام جمعه جعفریه با اشاره به اقدام رئیس جمهور آمریکا در انتقال سفارت خود به قدس، این رفتار ترامپ را سبب ایجاد وحدت و همبستگی در میان کشورهای مسلمان دانست و گفت: با رأی گیری سازمان ملل مشخص شد که تعداد معدودی با رئیس جمهور آمریکا همراهی کردند و این نشانه  تغییر نگاه کشورها نسبت به وضعیت و اقدامات آمریکا است.

وی افزود: این حرکت حتما به نفع فلسطین تمام خواهد شد و آمریکا با اقدام خود ناخواسته پایه های سست صهیونیست را در منطقه سست تر کرد و نهایت سبب نابودی اسرائیل غاصب خواهد شد.

 



کلمات کلیدی :