ستاد نماز جمعه بخش جعفرآباد..

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به دوستی آن که به عهد خود وفا نمی کند، اعتماد مکن . [امام علی علیه السلام]

حجه الاسلام و المسلمین پورسعادتی، امام جمعه موقت جعفریه در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه جعفریه ضمن سفارش به تقوی الهی، نسبت به حقوق اعضای بدن نسبت به انسان ها تأکید کرد و افزود: حق خداوند بر گوش نشنیدن حرام هایی است که خداوند ما را از آن منع کرده است.

نماز جمعه جعفریه

امام جمعه موقت جعفریه در مسجد جامع علی ابن ابی طالب علیه السلام جعفریه، کار شیطان را وسوسه برای نقض دستورات خداوند دانست و تصریح کرد: اطاعت امر خدوند نیاز به مواظبت در کارها و تحمل برخی سختی های ظاهری دارد و از جمله آن دستورات مواظبت گوش از محرمات است.

وی افزود: صوت و صداهای حلال و مباح در دنیا بسیار زیاد است و از جمله گوش دادن به صوت قرآن است که ضمن روشنایی دل، موجب خشنودی خداوند می شود.

حجه الاسلام پورسعادت کلام های لهو و لعب را فاقد ارزش شنیدن دانست و بیان کرد: ممکن است برخی موارد گوش دادن حرام نباشد ولی ارزش صرف وقت گرنبها برای آن نیست و در نتیجه باید نسبت به آن اعراض کنیم.

خطیب جمعه جعفریه سخن لغو و بیهوده را باعث سلب توفیق دانست و گفت: سخن لغو قصاوت قلب و سیاهی و ظلمت را به دنبال خود دارد که بندگان صالح خداوند در مجالس لغو و بیهوده حاضر نمی شوند و وقت خود را بیهوده هدر نخواهند داد.

حجه الاسلام و المسلمین پورسعادتی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جعفریه، انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف را محکوم کرد و گفت: آمریکا با انتقال سفارت خود به بیت المقدس با آتش بازی کرد و بداند با این کار خود به اسرائیل غاصب لطف نکرد و بلکه با خشم مسلمانان جهان و حتی برخی کشورهای اروپایی مواجه شده و این عمل قدمی در نابودی هر چه سریعتر اسرائیل خواهد بود.

خطیب جمعه موقت جعفریه افزود: به قدری این کار آمریکا ظالمانه بود که حاکمان هم پیمان آمریکا هم نسبت به این کار موضع گیری کردند و قطعا به سلامت از این قضیه خارج نخواهند شد.

امام جمعه موقت جعفریه در ادامه شعله ور کردن آتش تفرقه و جنگ در منطقه را از اهداف صهیونیست و استکبار دانست و تصریح کرد: دشمنان اسلام از دهها سال پیش  با ایجاد جنگ وتفرقه قصد کاستن از قدرت اسلام داشتند در مقابل اسرائیل غاصب و فروش سلاح برای کشتار مردم مسلمان و مظلوم منطقه ما بوده  و عجیب است که برخی سردمداران کشورهای مسلمان منطقه در  پیروی از سیاسیت های خصمانه استکبار، هزینه سلاح کشتار مسلمانان را تأمین می کنند که در نهایت با مشت آهنین جبهه مقاومت و ایران اسلامی مواجه خواهند شد.

حجه الاسلام پورسعادتی، در ادامه سالروز شهادت آیت الله دستغیب را تسلیت گفت و افزود: آیت الله دستغیب سراسر نور بود و دشمنان نتوانستند در مقابل کلام های راستین او ساکت بنشینند و با ترور او را به شهادت رساندند.

 



کلمات کلیدی :